Първоначално публикувано от italfen
Покажи съобщение
Известие
Collapse
No announcement yet.
От 17ка на 15ка джанта ще има ли разлика в вървенето
Collapse
X
-
Първоначално публикувано от 52outs Покажи съобщениеКонтактната площ не променя стойността на силата..
Първоначално публикувано от 52outs Покажи съобщениеМасата зависи от контактната площ. Но и от още доста неща.
Първоначално публикувано от 52outs Покажи съобщениеКонтактната площ създава усещане за по-тежки джанти във волана и в самото поведение на пътя. Заради по-голямото сцепление."Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTRF=M x A - Исак Нютон - amateur.....
Comment
-
Автора ще го посъветвам да вземе решение според преоритетите си.
Основната зависимост която да гледа е - цена/външен вид.
Ако му харесва колата със 17ки, и има желание да ги запази, варианта му е като моя. Взима си за зимни 4бр 15ки с 4 хубави зимни гуми. А лятото си кара със 17ките.
Ако му е все тая, и колата му харесва със 17ки и 15ки, да минава на 15ки. Хем ще си продаде 17ките, хем ще му идват евтино всичките гуми. Но е добре пак да вземе два чифта джанти 15ки за зимата и лятото. Ако няма намеренке да сменя колата близките 2-3 години. Зимните може да са стоманени.
Въпрос на лични преоритети е дилемата. Но това са двата основни фактора, които ще се отразят. Другите са прекалено незначителни.
Comment
-
Коя сила? - силата, която гумата ще приложи в/у асфалта.
Масата на кое? - масата на задвижващите части. В случая джанта+гума
Не мисля че се е родил тоя дето може да усети тежеста на джантите чрез волана......освен ако разликата не е над 20кг, което на теория е невъзможно......
Понеже гумата е проектирана така, че двигателя да я задвижи чрез търкаляне. В този случай, колкото повече приплъзване имаш, толкова повече загуби, но не и свършена работа. А дори и да нямаш приплъзване, по-голямото сцепление, няма да противодейства на силата на задвижване, понеже движението е чрез ръркаляне.
Но когато въртиш волана, движението става чрез приплъзване. Тоест, колкото повече контактна площ имаш, толкова повече триене. И съответно по-голяма сила за да го преодолее. Тогава триенето, оказва пряко влияние на свършената работа.
ПП: тези неща можеше просто да ги обясниш, вместо да ме караш с въпроси.Last edited by 52outs; d.m.y г., 17:49.
Comment
-
Младежи, хубаво спорите за маси на джантите, но ви убягва нещо от физиката, което е важно за въртящи се предмети каквито са гумите:
https://en.wikipedia.org/wiki/Moment_of_inertia
Върпосният инерционен момент трябва да се добави към масата, когато става върпос за въртеливо движение. Той е пропорционален освен на масата на джантата и на квадрата на растоянието до оста на въртене.
По-малките джанти дори да не са много по-леки, имат по-малко разстояние на масата си до центъра, което вдигнато на квадрат прави въртенето много по-леко. Същата теория обяснява и защо с олекотен маховик колата се чувства по-пъргава, макар самото олекотяване да е някакви си грамове.'05 166 V6
'98 156 2.0 TS ex ...
Comment
-
Първоначално публикувано от 156 Покажи съобщениеМладежи, хубаво спорите за маси на джантите, но ви убягва нещо от физиката, което е важно за въртящи се предмети каквито са гумите:
https://en.wikipedia.org/wiki/Moment_of_inertia
Върпосният инерционен момент трябва да се добави към масата, когато става върпос за въртеливо движение. Той е пропорционален освен на масата на джантата и на квадрата на растоянието до оста на въртене.
По-малките джанти дори да не са много по-леки, имат по-малко разстояние на масата си до центъра, което вдигнато на квадрат прави въртенето много по-леко. Същата теория обяснява и защо с олекотен маховик колата се чувства по-пъргава, макар самото олекотяване да е някакви си грамове.
Comment
-
Оптималния размер на джантите при 147 за мен е 16''. С 15ки и стандартен размер на гумите, управлението и спирането страдат, а при 17ките започва да се усеща всеки фас, изхвърлен на пътя. Безспорно, с по-големи джанти е по-красива, но си ползвам колата за ежедневна и не ми идва практично.
Comment
Comment